greetjeswaans.reismee.nl

Sigiriya

Hee hee,


Dinsdagmiddagzijn Taylor, Wendy (Houston, Amerika) en ik naar Dambulla gegaan om de Golden Temple te zien. De grote stuppha en Buddha waren erg groot en helemaal goud, dat was gaaf om te zien. Als je naast deze tempel de trappen oploopt kom je uit bij grotten waar allerlei Buddhas uitgehakt zijn. Vooral ook veel mega grote liggende Buddhas. We kwamen op de trappen super veel apen tegen en dat vond ik echt heel leuk. Wat vooral schattig is is dat de kleine aapjes steeds aan hun moeders hangen, zelfs als de moeder overal heen klautert. Zo lief om te zien. Ze liepen gewoon langs je heen. Ik heb mooie foto's van ze gemaakt maar die zet ik op deze blog als ik thuis ben.
Wat me opvalt is dat er hier in Sri Lanka vrij veel jonge Nederlandse gezinnen zijn. Veel meer dan Duitsers bijvoorbeeld. Wat me ook opvalt is dat hier veel locals vuurtjes stoken. Dit doen ze om hun afval te verbranden want Sri Lanka blijkt geen afval systeem te hebben. Dat vind ik wel heel erg voor het milieu... De rookwolken van deze vuurtjes stinken ook echt heel erg.
Dinsdag avondhebben we wat tijd doorgebracht op het dak van het huis en hebben we genoten van de prachtige sterrenhemel. Doordat we hier in de middle of nowhere zitten met maar een paar lichten om ons heen kun je super veel sterren zien. Dat is erg mooi.
Woensdag hebben Meghan en ik weer lekker les gegeven. We hebben ze weer heel wat nieuws geleerd en soms was het moeilijk om een manier te vinden om ze het te laten begrijpen. Maar uiteindelijk snappen de meeste kinderen wat we bedoelen gelukkig. En na het wat te herhalen zullen de anderen het ook onder de knie krijgen. Je leert als lerares zo wel echt geduld te hebben. In de tea break kregen Meghan en ik zelfgemaakte cake van de bewoners. Dat was erg lekker. En aan het einde van de lessen kwamen er 2 mannen en 1 vrouw binnen die ons rijst in bladeren gaven. De rijst was wat zoet en erg lekker. Het is leuk dat de mensen zo aan je denken en je het naar je zin proberen te maken omdat ze blij zijn dat je er bent. 'S middags heb ik eerst in de boomhut gechilld. Het is fijn om even alleen te zijn en tijd voor jezelf te nemen omdat ik nu constant, 6 weken lang, omringd ben door mensen en niet echt privacy heb. Ook mis ik de hygiene die ik thuis wel heb. Je bent hier namelijk de hele dag zweterig en plakkerig door het weer en er zitten overal zoveel vliegen! Maar we dragen hier vooral lange dunne broeken dus dat komt goed van pas. Als ik steeds al die vliegen ook op m'n benen zou hebben zou ik gek worden. Met het eten zijn die vliegen ook erg vervelend omdat ze echt overal op gaan zitten en dat voelt niet heel hygiënisch. Ik ben blij als ik thuis ben en niet steeds op m'n blote voeten hoef te lopen haha, en als ik eindelijk echt schone, lekker ruikende kleren heb na het wassen ervan. Maar verder is het hier heel leuk hoor :)
Na het chillen in de boomhut hebben Taylor, Wendy en ik wat rond gefietst en heb ik fruit en een kokosnoot gehaald. Ik ga het pure fruit hier wel echt missen. Het is goedkoop en zo vers, zonder enige pesticiden. Op de terugweg kwam ik langs het huis van een kindje dat in het klasje dat ik lesgeef zit. Ze gaf bloemen aan me en haar hele familie kwam me gedag zeggen. Ze zijn zo blij en vriendelijk hier! Ik kreeg ook nog heel veel fruit (ik weet niet hoe het heet) van ze. Ik werd er helemaal blij van. Het is zo leuk om zo veel puur en ongedwongen contact te hebben met de locals en te merken dat ze zo blij zijn met je hulp. Dit gevoel zou ik nooit hebben ervaren als ik hier gewoon op vakantie zou zijn. Geweldig! Hierna heb ik nog wat spelletjes gedaan met de anderen en heb ik gedoucht, dat doen we hier in de open lucht omdat de cabine geen dak geeft. Het is fijn om in het zonnetje te douchen. We hadden dinsdag gezegd dat we roti (een soort zelfgemaakt pita brood) erg lekker vonden en ze hebben ons daaromwoensdagavondverrast met roti als avond eten! Heel lief.
Donderdag ochtendbegonnen we weer met lesgeven en we zijn in de middag met een groep van 10 mensen op safari gegaan in National Park Minneriya. De safari was echt geweldig!! We zaten met vijven in een jeep en hebben zoooo veel olifanten gezien!! Ik denk een stuk of 60. Zo gaaf om ze van dichtbij te zien in het wild. De mooiste foto's van de safari staan op mijn camera dus die zul je zien als ik weer thuis ben. Ook de jeep trip was vrij wild en dat vond ik leuk. We reden echt door riviertjes en plassen water. Het landschap van Minneriya was zo mooi! Ik vond deze safari veel leuker dan die in Yala. Sri Lanka is een perfect land voor mij qua dieren want ik houd het meest van olifanten en apen en die heb je hier genoeg!!
De tijd gaat hier echt mega snel. Voor ik het weet zit ik weer in het vliegtuig terug! Dus nu nog goed genieten van de 2 weekjes die ik hier nog heb. Dat gaat wel lukken!
Liefs van Greetje

Reacties

Reacties

Pauline

Hoi Greetje,

Zo'n boomhut wil ik ook wel! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
Veel liefs van ons allemaal!

Peter, Menno, Elke en Pauline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active