greetjeswaans.reismee.nl

Weekend Trincomalee

Helloooo,

Dit weekend was heerlijk! Maria en ik hebben lekker gechilld. Vrijdag kwamen we rond 10.00 aan bij ons hotel in Trincomalee. De eigenaren waren erg aardig en het hotel zag er goed uit. We konden onze kamers nog niet in en dus hebben we onze tassen in het hotel gelaten en de tuk tuk genomen naar een Hinduïstische tempel op een uitzichtpunt. Deze tempel was erg kleurrijk en mooi om te zien. Hierna wilden we graag ergens brunchen en vroegen we de tuk tuk chauffeur om ons naar een mooi restaurantje aan het strand te brengen. Volgens mij had hij een iets andere definitie van mooi en dus kwamen we uit bij een restaurant met uitzicht op de industriële haven. Niet echt geweldig dus. Maar goed, we hebben er wat gegeten met de vele Aziaten die ineens arriveerden en echt sceptisch zijn om bruin te worden. Dit lieten ze merken doordat de twee meter zon die ze moesten overbruggen werd bewandeld met shirtjes om hun hoofd geknoopt... Beetje overdreven maarja, de Aziaten snorkelen hier ook met zwemvesten aan wat niet heel normaal is.
Nadat we van het 'geweldige' uitzicht hadden genoten namen we de tuk tuk naar het échte strand, Uppuvelli Beach. We hadden van andere vrijwilligers gehoord dat Fernando's een hele gave beach tent was en zijn daar dan ook meteen naartoe gegaan. En inderdaad het was een super beach tent. Heel relaxed ingericht met hout, leuke muziek en lekker eten. Ook het strand was super mooi, wit zand, met wat bootjes hier en daar en het water was niet koud. Maria en ik hebben hier lekker gezwommen en gechilld. Ook hadden we een snorkelexcursie voor de volgende dag geboekt bij Pigeon Island.
Op een gegeven moment was ik aan het zwemmen in zee en keek ik een meisje aan, zij kwam me wel heel bekend voor en zij herkende mij ook. Wat bleek, het was Oda, de vriendin van Daan die weer een goede vriend is van Max! Ik had haar ontmoet op het diner van het dispuut van Daan en Max en wist dat ze naar Sri Lanka zou gaan, maar dat we elkaar zonder afspreken ook echt zouden ontmoeten!? Super gaaf!! We waren dan ook erg verrast. Oda heeft samen met Maria en mij wat gedronken op de schommels in de beach tent. Dat was echt vakantie gevoel!
Later in de middag heb ik nog gevolleyt met 9 anderen. De teams waren erg aan elkaar gewaagd dus dat was echt heel leuk. Ik ben niet zo goed in alleen maar op het strand liggen en was dan ook blij dat ik iets actiefs kon doen. In de avond is het hier vrij snel donker en we hebben dan ook gezellig gegeten met sfeerverlichting (wat hier in Sri Lanka zeer zeldzaam is omdat ze veel TL verlichting gebruiken) en fakkels op het strand. Na de heerlijke pasta (!!) hebben Maria en ik weer de tuk tuk terug genomen naar het hotel. Onze kamer had airconditioning en dat was super. Alleen zorgde dit er wel voor dat ik het 's nachts vrij koud had. We zijn hier niet meer aan de kou gewend haha. De volgende ochtend hebben we een tuk tuk genomen naar het strand en begonom 9.00onze snorkel excursie. We moesten eerst ongeveer een half uur met de boot naar Pigeon Island. Het water was vrij hevig en dit zorgde er dan ook voor dat je jezelf goed vast moest houden in de boot. Eenmaal aangekomen op Pigeon Island zijn we gaan snorkelen in een inham van het eilandje. Het was er best wel druk maar wij ontweken de drukte en zijn meer in de richting van open zee gaan snorkelen. De vissen waren echt heel mooi!! Voor de eerste keer dat ik de Nemo visjes zo in het wild zie. En het lijkt net of je helemaal alleen in het water bent als je aan het snorkelen bent. Ik vond vooral de grote blauw-geel gestreepte vissen erg mooi. Het snorkelen was echt genieten! Al vond ik het wel jammer dat we de haaien niet hebben kunnen zien. Die waren andere dagen namelijk wel aanwezig en nu niet.
Na ongeveer 2 uur snorkelen waren we weer terug op weg naar het strand. De gidsen die onze boot bestuurden konden niet echt Engels en het was dan ook erg onduidelijk toen ineens 3 mensen uit onze boot midden op zee naar een andere boot moesten overstappen. Maria stapte over en ik bleef op dezelfde boot. Wij werden naar een random strand gebracht waar we moesten wachten op we wisten niet wat. We probeerden te achterhalen waarom we hier moesten wachten maar de gidsen waren erg onduidelijk. Na een half uur had ik er wel genoeg van en belde Maria me, zij was alweer terug bij de beach tent. Zij kon dus via daar proberen te achterhalen wat er aan de hand was maar ook zij wisten eigenlijk niet waarom we nog niet terug waren. Onze gids was nergens meer te bekennen en ik en 5 anderen bleven maar wachten en wachten. Tot dat er na een uur een andere boot kwam die ons ophaalden en terug bracht. Ik was natuurlijk erg boos en heb dit dan ook laten merken aan de organisatie met het doel geld terug te krijgen. Tevergeefs is dit niet gelukt.. Dit vond ik erg balen. Schijnbaar waren er 2 mensen van onze groep nog aan het snorkelen en dus niet mee gegaan. Daar waren we schijnbaar op aan het wachten. Maar wij wisten van niks! Ik was wat gefrustreerd omdat ik niet van opgeven houd en ik vond dat de organisatie erg onredelijk deed omdat ze niet eens toegaven dat ze fout zaten door zo onduidelijk te zijn. Uiteindelijk heb ik me er toch maar bij neer gelegd en heb ik nog een chille middag gehad met Maria. Ook hebben we gezellig gekletst met een Zwitsers gezinnetje met 4 meiden van 4-7-12 en 14 jaar oud. Dit was erg leuk en de kindjes waren heel lief. Ze waren erg geïnteresseerd in het vrijwilligerswerk en dat was leuk.
In de avond was er een beachparty :) We hebben gezellig om een kampvuur gezeten en met verschillende backpackers gekletst. Ook kwamen we wat andere vrijwilligers tegen en dat was natuurlijk heel leuk. Na wat cocktails en dansjes te hebben gedaan zijn Maria en ik naar een ander hotel op het strand gegaan en hebben we goed geslapen. We hadden dit hotel overdag nog geboekt omdat we graag tot later in de avond op het strand wilden blijven en niet zo laat met de tuk tuk wilden rijden naar het hotel waar we eerst sliepen. Ik had nog nooit zo last minute een hotel geboekt! Maar als backpacker is dit wel de manier van reizen :) Vanmorgen hebben we heerlijk geluncht op het strand en hebben we daarna de bus genomen richting Colombo. Ik ben na 3 uur uitgestapt in Sigiriya en Maria is doorgereisd naar Ambalangoda waar zij de beach week heeft. Echt afscheid nemen konden we niet omdat ik door de drukte in de bus maar amper de bus uit kon. Maar Maria woont in Duitsland dus we kunnen zeker nog met elkaar afspreken, dat is gezellig. Ik heb nadat ik was aangekomen in Sigiriya in m'n eentje de tuk tuk genomen naar de accommodatie van het vrijwilligershuis. Ik ben hier veilig aangekomen! Vond het toch wel wat spannend zo alleen in de tuk tuk. Maar het is goed gegaan! Ik ben nu als eerste vrijwilliger hier aangekomen en de rest komt vanavond pas. Het is hier prachtig. Ik slaap in een bed met alleen een dak boven mijn hoofd en een klamboe om het bed (wat zeker nodig is voor alle vliegen hier). Je slaapt echt in de natuur en het is hier zo rustig. Het enige wat ik hoor is vogels en het ritselen van de bomen in de wind. Heerlijk!!
Ik heb hier alleen goed bereik boven op het dak van een gebouwtje hiernaast dus veel internet heb ik hier niet. Maar dat past juist wel bij deze omgeving.
Ik ga nu nog wat rondlopen hier en rusten, wachtend op de andere vrijwilligers.
Dit weekend was echt super fijn. Ik ben benieuwd wat voor leuks ik komend weekend ga doen. Ik hou jullie op de hoogte!
Kusjes van mij.
Even een leuk wistje datje voor jullie; wist je dat het nee knikken van je hoofd hier ja betekent? Heel verwarrend soms haha

Reacties

Reacties

mama

Ik ben blij dat er geen haaien te zien waren. Wat een pracht verhaal weer. Maar ook avontuurlijk. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Jammer dat je Maria hebt moeten verlaten. Heel veel plezier, meisje van me! XXXX

Jet

Wat een heerlijke reis Greetje. Lekker genieten. X

Piet en Marijke

Dapper nichtje, helemaal alleen naar Sigiriya! Gelukkig ben je stoet én voorzichtig! Supermooi verhaal weer.

Piet en Marijke

Stoer

Maria

Hey Gretchen,
thank you for this great weekend!
Unfortunately, i can't understand everything (Google Translator is too bad)
Have a nice time in sigiriya and in Kandy next Week!
Best wishes from Ambalandgoda
Maria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active