greetjeswaans.reismee.nl

Yala National Park & Unawatuna Beach

Ayubowan!

Ondertussen ga ik mijn derde week alweer in. Wat gaat de tijd snel hier! Jammer omdat het allemaal zo leuk is en ik nog wel meer zou willen zien dan wat ik kan zien in deze 6 weken, maar ik weet wel zeker dat ik na 6 weken het ook weer heerlijk vind om thuis te zijn.

Dit weekend was hectisch maar leuk. Vrijdag zijn we uiteindelijkom 23.00aangereden naar Yala National Park. De rit was erg vermoeiend, je kunt namelijk heel moeilijk slapen met al die bochten en heuvels onderweg. We werden met 3 jeeps opgehaald op het verzamelpunt en zijnom 5.00vanuit daar naar Yala gereden. We hadden een safari van 5.00 tot 10.00. We hadden veel geluk deze dag omdat we een luipaard hadden gezien. Dit is vrij zeldzaam dus dat was erg leuk. Verder veel herten, waterbuffels, vogels, een olifant en wat andere dieren gezien. Omdat ik nog erg moe was van de rit viel ik rond 9.00 in slaap in de jeep... En ik was niet de enige. Tot dat we wakker schrokken doordat iemand 'elephant attack' riep en onze jeep als een malle achteruit reed. Iemand uit een andere jeep had eten op de weg gegooid waar de olifant op af kwam. Maar uiteindelijk dus gelukkig toch nog een glimp van de olifant opgevangen. Dat was erg gaaf! Wat ik erg grappig vond om te zien is dat de chauffeurs van de jeeps contact hebben met elkaar via telefoon en zo weten waar ze dieren kunnen vinden. Een geslaagde eerste safari voor mij.

Na Yala zijn we doorgereden naar Unawatuna Beach in het stadje Galle. We hadden (weer) de duur om daar te komen onderschat en kwamen dus pas rond 16.00 daar aan. Gelukkig zat er een zwembad bij het hotel en hier hebben we dan ook heerlijk in kunnen afkoelen. Toen ik uit het zwembad kwam had ik niet door dat de vloer zo nat was en ben ik uitgegleden. Gelukkig heb ik het er met een paar sneden en een licht gekneusde enkel goed vanaf gebracht. Daarna besloten om niet naar het strand te gaan met de rest omdat er dan zand in de sneden zou komen en ben ik met Maria bij het hotel gebleven.

Maria, Steffi en ik hebben voornamelijk het weekend geregeld voor onze groep van 18. Het betalen van het hotel en de taxi met zo'n grote groep verging niet vlekkeloos maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Het is gezellig met zo'n grote groep maar ik merk nu wel dat het soms wel wat gezeik met zich mee brengt. Dus vanaf nu probeer ik met een iets kleiner groepje weekendtripjes te doen.

Ik vind het erg grappig en opmerkelijk om te merken dat volken zo van elkaar kunnen verschillen. Hier is alles veel minder duidelijk. Ook doordat mensen geen nee willen zeggen en daardoor maar onduidelijk doen. Dit is voor mij als controle-freak wel erg wennen. Maar een wijze les voor mij dus om iets minder te willen steeds en gewoon af te wachten.

Het klimaat is hier erg warm maar doordat het vrij bewolkt is in Sri Lanka niet onverdraagzaam. Af en toe kan het hier ook flink regenen. Toch houd ik wel meer van het wat koudere weer in Nederland. Niet al dat zweten de hele dag haha.

Ik zit nu trouwens in Hanguranketha. We zitten met 12 meiden op een kamer en hebben 2 badkamers. Prima te doen dus. Vandaag was alleen niet zo'n leuke dag, ik voelde me gisterenavond al niet lekker. Ik denk dat dit komt door een combinatie van het vele reizen dit weekend en het eten waar ik niet aan gewend ben. Ik kijk echt nu al uit naar aardappelen, groente en vlees/vis zonder allerlei rare en pittige kruiden in Nederland. En ohja, pasta ipv rijst. Vanmorgen voelde ik me nog steeds niet goed en heb ik met tegenzin mijn ontbijt naar binnen gewerkt die ik 10 minuten daarna er weer uit heb gespuugd... Ik voelde me vreselijk ellendig en kreeg heimwee. Ziek zijn is al niet fijn en al helemaal niet als je niet thuis bent. Het leek me het beste om wat te rusten en ik ben daarom vandaag alleen in het vrijwilligershuis gebleven. Ik heb wat geslapen en gerust. In de middag kwam de coördinator me wat fruit en thee brengen wat ik voorzichtig heb gegeten. Gelukkig is dit goed bevallen en heb ik niet meer over hoeven geven. Nu voel ik me een stuk minder ellendig en ben ik aan het wachten op de andere vrijwilligers die terug komen van hun werk. Ook heb ik ondertussen wat dingen geregeld voor geneeskunde want ook dat moet gebeuren. Maar dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg ;). Hopelijk is dit de enige tijd dat ik me slecht voelde en blijf ik me de komende weken goed voelen. Mijn lichaam en mindset moet ook nog wat wennen aan het soms plassen in gaten en de mindere hygiene. Maarja zoals het in Nederland is is het hier natuurlijk ook lange na niet. Het is goed voor mij om ook hier mee om te gaan. Een uitdaging voor mij als netjes opgevoed meisje;).

Bedankt weer voor het lezen en tot snel!

Ook heel erg bedankt voor de leuke reacties. Daar word ik erg blij van.

Lots of love from Sri Lanka

Reacties

Reacties

papa en mama

Dat beschouwen wij maar als een compliment: "een netjes opgevoed meisje" ;) Erg fijn om je net weer gesproken te hebben en dat het weer een stukje beter met je gaat. Ga zo door lieve dochter; blijf zo genieten!! XXX

Lieke

Heerlijk om je avonturen te lezen Greetje. Beterschap.

Fons en Margreet

Wauhhh wat doe jij in zo'n korte tijd al vele mooie, indrukwekkende en spannende ervaringen op!! Dit pakt niemand je meer af. Blijf volop genieten en schrijiven dan "reizen"wij ook een beetje mee. Liefs Fons en Margreet

Mirjam

Hey Greetje,
Wat leuk om jouw verhalen te lezen! Wat een super tijd beleef je daar. Dat neem je voor heel je leven mee! Zoveel indrukken en nieuwe ervaringen.
Blijf genieten en schrijven, dan genieten wij hierop afstand van jouw avonturen. Liefs, Jan en Mirjam.

Piet en Marijke

Wat spannend weer allemaal. Goed om meteen te lezen dat het beter met je gaat! Je leert hier veel van, lezen wij, heel knap van je. Indrukwekkend hé, die olifanten. Wij denken dat je er nog veel meer gaat zien! Genieten meissie, voor je het weet zit je weer aan de aardappelen...xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active