greetjeswaans.reismee.nl

Trekking week

Hee lieve volgers,

Ik heb al even een paar daagjes niet geschreven.. Dat zegt genoeg over hoe druk ik het heb gehad!

Maandag zijn we begonnen met de trekking week. De groep bestond uit 6 vrijwilligers, 1 uit Canada, 1 uit Engeland, 1 uit Ierland (zij kwamen van het andere vrijwilligershuis hier in Kandy) en dan nog Lieve (Nederland) en Janine (Duitsland). We begonnen de week met het bezoeken van 3 tempels gemaakt van hout, steen en klei. Hierbij kwamen we langs de rijstvelden waar we doorheen zijn gelopen. Het was fijn om de week rustig te beginnen aangezien de Adam's Peak nog niet uit m'n benen was verdwenen ;) Dinsdag hebben we een berg beklommen en hebben we een hoge toren in Ambuluwawa bezocht. En met hoog bedoel ik heel hoog. De trap in de toren ging als een spiraal omhoog en werd erg smal aan het topje. Ik liep tussen de locals en dit was erg gezellig. Ze zijn echt heel vriendelijk en behulpzaam. Ze vroegen of ze foto's van me moesten maken en wachtten steeds als ik even stopte om het uitzicht te bewonderen. Want dat was echt super!! Al was ik daarna weer blij om beneden te zijn want op de top 'voelde ik het wel een beetje in m'n benen' zoals mama zou zeggen :) Dinsdag was ook een erg spannende dag voor mij omdat ik dan eindelijk te horen zou krijgen of ik aangenomen was bij geneeskunde. Met nog steeds knikkende knieën van het beklimmen van de Adam's Peak en de toren heb ik een aantal keer mijn mail gerefresht. Voordat ik dan eindelijk bericht had duurde vrij lang voor mijn gevoel omdat het hier 3 1/2 uur later is. Maar uiteindelijk in de jeep kreeg ik het verlossende bericht dat ik was aangenomen!! Wat was (en ben nog steeds) ik blij! Met tranen in mijn ogen las ik de mail nog eens en nog eens. Het is al zo lang een droom van mij om arts te worden en nu kan ik het eindelijk waar maken! De dag kon niet meer stuk. We hebben dit dan ook gevierd met het bestellen van pizza ipv de rijst en curry elke dag. Ze eten hier in Azië alleen aanzienlijk minder dan in Nederland, aangezien we een pizza voor 4 personen met z'n tweeën op konden. Weten we dat weer voor de volgende keer. In de middag zagen we trouwens ook nog versierde olifanten in Kandy omdat het Full Moon feest was. Dit was erg mooi. Woensdag hebben we een prachtige wandeling gemaakt door thee plantages. Het was er erg rustig en we zijn geen toerist tegen gekomen. Dat is wel erg leuk van de trekking week. Het is niet zo toeristisch en daar houd ik van. In de theevelden ben ik ook nog op de foto geweest met een heel klein vrouwtje dat thee plukte. Ze was heel lief. De oude mensen hier werken nog erg hard. Dit vind ik mooi om te zien. In de avond heb ik met Maria alles geregeld voor dit weekend. Ik heb erg zin in de safari! Donderdag hebben we een kleine wandeling gemaakt in de bergen waar het erg veel waaide. Als ik niet naar beneden keek en het dal zag voelde het net alsof ik in Nederland in de duinen liep! Dat was grappig. Hierna hebben we een mooie waterval gezien. Dit was echt een idyllisch plekje. Daarna doorgereden naar het hotel in Dambulla. Vandaag hebben we ontbijt gehad op de accommodatie van de vrijwilligers in Sigiriya. Ik was meteen verliefd op de plek. Zo rustig en midden in de natuur. Ook waren er 2 gave boomhutten en ik denk dat ik ga proberen om hier een van de komende weken heen te gaan om vrijwilligerswerk te doen. Hierna hebben we de stenen berg tegenover de bekende Lions Rock beklommen. Het uitzicht was prachtig en ook de beklimming was leuk omdat we tussen rotsen door moesten klimmen. Na deze beklimming zijn Janine, Lieve en ik afgezet bij het busstation en zijn we terug naar Kandy gegaan met de lokale bus zodat we op tijd waren voor de taxi naar Yala. Dit ritje was ook een hele belevenis. Drukte, schreeuwende mensen die zo nu en dan de bus inkomen om iets te verkopen en een man die zijn levensverhaal vertelde en vroeg om geld. Nu zijn we weer terug in het vrijwilligershuis, wachtend op onze taxi naar Yala. En we krijgen net te horen van de taxi chauffeur dat we niet de hele nacht hoeven te rijden naar Yala dus we snappen er even niks van. We zijn juist eerder terug gekomen van de trekking om de taxi te halen... De logica in Sri Lanka haha. Maar het komt goed. Ik ben erg benieuwd naar de safari!

Bedankt voor het lezen! See you next time :)
Liefs van mij

Reacties

Reacties

Piet en Marijke

Wat een mooi verslag Greetje! Sommige stukken herkennen wij van onze reis, en wij "zien" je bijna klauteren bij de Lions Rock..
Wij lezen je verhalen graag en genieten van de foto's . Nog veel plezier! X

Pauline

Hoi Greetje,

Proficiat met je toelating geneeskunde! Wat fijn! Leuk om jouw verhalen te lezen. Wij zijn net terug uit Oostenrijk. Ook daar bergen, klimmen en dalen. Nog veel mooie ervaringen toegewenst! Liefs van ons allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active