greetjeswaans.reismee.nl

Ayubowan!

Ayubowan everyone,

(Ayubowan betekent live long life en wordt hier gebruikt als groet)
Gisteren hebben we erg veel gedaan. We zijn naar een thee fabriek geweest, een kruidentuin en het centrum van Kandy in geweest. We gaan met een busje van plek naar plek. Ik begin er steeds meer aan te wennen dat het hier schijnbaar vrij normaal is om als chauffeur op je mobiel berichten te versturen en de deuren van de bus gewoon open te laten tijdens het rijden. De kruidentuin was erg leuk, vooral omdat we ook nog een demonstratie van de werkwijze van de kruiden kregen en daarbij werden gemasseerd in ons haar, in ons gezicht, onze schouders en onderrug. Dat was heerlijk. Ook heb ik al veel apen gezien. Al lijken ze heel schattig blijf ik toch maar uit hun buurt. Want hondsdolheid lijkt me niet echt een geweldige ziekte om te hebben...
Vandaag hebben we een kookles gehad en daarna alles zelf opgegeten. Ofja opgegeten, ook al vroeg Roshin of we pittige curry wilden en we volmondig zeiden: 'not too spicy', voelde het alsof mijn tong en keel in brand stonden tijdens het eten ervan. Dit heb ik daarna gelukkig wat af kunnen zwakken met het heerlijke fruit dat ze hier hebben. Misschien dat ik ooit nog aan het pittige eten ga wennen maar of dat al in deze 6 weken gaat zijn denk ik niet. Na de lunch hebben we een korte zelfverdediging les gehad en zijn we naar een huis waar nonnen wonen gegaan. We kregen hier uitleg over het buddhisme van een van hen. Het was interessant geweest als ze niet alles 10x herhaalde... Maar goed het was wel interessant om te weten waarom ze dit soort leven heeft gekozen. We hebben zelf ook nog wat gemediteerd hierna en ook dit duurde veel te lang voor ons als amateurs. Na 2 uur waren we weer verlost en konden we terug naar het vrijwilligershuis. Waar ik nu deze blog aan het schrijven ben.
De plannen voor dit weekend zijn veranderd. We willen een ander weekend naar Yala National Park gaan en dit weekend naar Ella en Adam's Peak. Vooral kijk ik uit naar de treinrit van Ella naar een dorpje dichtbij Adam's Peak en het uitzicht hierop. Maar daar zal ik dus na dit weekend over vertellen.
Wat ik vooral zo leuk vind hier is dat de vrijwilligers zo open en sociaal zijn. Iedereen kletst met elkaar en het voelt al snel zo vertrouwd. Ook deelt iedereen een liefde voor reizen en het is dan ook heerlijk voor mij om al hun verhalen te horen. Ook heb ik al veel geleerd over de andere nationaliteiten. Zoals dat de jongeren in Israël 3 of 4 jaar in het leger moeten en dat de middelbare school in Noorwegen veel anders is dan hier. Ik raak gewend aan de koude douches. Vooral met het idee dat het goed is voor je bloedcirculatie en het hier vrij warm is ;) Maar makkelijker raakte ik gewend aan de verse watermeloen en ananas in de ochtend en het Engels praten de hele dag, heerlijk.
Ondertussen heb ik fijn met Max en m'n gezinnetje gebeld en het is geweldig om te voelen hoe geïnteresseerd iedereen is in wat ik hier mee maak. Bedankt voor dat! Ik hou jullie graag op de hoogte. Lang leve het internet ;) Tot snel!!
Liefs uit Sri Lankaaaa

Reacties

Reacties

Mieke Swaans

Wat leuk dat ze jullie overal mee naar toe nemen. Ook al is het tempo niet 'Nederlands'. Of in ieder geval niet het tempo dat Greetje Swaans gewend is... ;-).
Veel plezier nog Greetje.
Morgen hebben wij feest van Douwe, die wordt 20!!
En daarna gaan Jip en ik op vakantie, dus dan duurt het even voordat we je berichtjes weer kunnen lezen.
Maar dat ligt dan op ons te wachten als we thuiskomen...
x

Pauline Swaans

Hallo Greetje,

Wat een ervaringen! Leuk geschreven! Ga zo door!

Liefs

oma swaans

Lieve greetje wat mooi allemaal en zo gezellig met elkaar iik woord bijjna jalours maar ik gun het jou van harte tot het volgende verhaal
Groetjes van oma swaans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active