greetjeswaans.reismee.nl

Mijn eerste dag!

Hee allemaal,

Vandaag was mijn eerste dag hier in Sri Lanka. Gisteren ben ik opgehaald op het vliegveld in Colombo en in 3 uur met een busje naar het vrijwilligershuis in Kandy gebracht. Mijn eerste indruk van Sri Lanka; chaotisch verkeer, lieve mensen, geweldige vrijwilligers, andere geuren, warmte, mooie natuur, rijst, rijst en nog eens rijst.
Toen ik gisterenavond rond 22.30 (19.00 Nederlandse tijd) in het vrijwilligershuis aan kwam voelde het nog erg vreemd hier. Het was snel donker en na de koude douche (geen warm water jammer genoeg) zijn we meteen naar bed gegaan. Ik moest veel nadenken en kon niet goed slapen. Het afscheid met mama, papa, Sofie en Max was best moeilijk en ik miste thuis best wel. Maar na vandaag voel ik me gelukkig erg op mijn gemak.
Ik slaap met 4 andere meiden op een kamer, 2 meisjes uit Oostenrijk, een meisje uit Litouwen en een uit Engeland. Deze introductieweek breng ik door met ongeveer 20 mensen in de leeftijd van 16 tot 37. Ze zijn erg open en aardig en ik heb al vele leuke gesprekken gehad. In het vrijwilligershuis zelf zitten ongeveer 50 vrijwilligers. Dit weekend zijn ik en een paar anderen aan het proberen te plannen om naar Yala National Park te gaan, dat lijkt me erg leuk. Dhammikee (onze begeleider) probeert alles voor ons te regelen en hij is erg aardig. Verder ga ik misschien volgende week al de trekking week doen waarna ik 2 weken naar een bergdorpje, Hanguranketha, ga en daar ook verblijf. Hier is het programma doordeweeks dat je 's ochtends monniken les geeft, daarna renovatie werk doet bij de tempels en in de middag de kinderen les geeft. Dit leek me een mooie combinatie. Hierna ga ik weer terug naar Kandy om 2 weken vrijwilligerswerk te doen in een Disabled Home. Ze zeggen dat de hulp hier erg nodig is en het daarom erg fijn is om te doen.
Ik probeer binnenkort weer te schrijven! Het gaat in ieder geval erg goed met me en ik geniet tot nu toe volop!!
Heel veel liefs van mij uit het warme Sri Lanka!!

Reacties

Reacties

Anne

Wat super LEUK!!!! Wat fijn dat ook Dhammike er nog is! Je gaat in het disabled home uitdagend werk doen maar zeker heel waarderend en je leert er enormveel van. En wat vet dat bergdorp moet je zeker doen! Ik volg je verhalen graag!

Mieke Swaans

ha Greetje,
wat leuk om te lezen hoe je het daar allemaal ervaart! Zo zijn wij toch een beetje mee op reis. Zien we ook nog eens iets van Sri Lanka. En hoe....
Ik snap dat het afscheid niet gemakkelijk was, maar ben des te blijer te lezen dat je je nu al op je gemak voelt.
Ik denk dat de tijd zal vliegen, en dat het om is voordat je het weet. Zoveel te zien en te doen daar...
Dikke knuffel, tante Mieke

Anne Mols

Wat fijn dat je goed bent aangekomen. Het chaotische verkeer is een herkenbaar punt. Maar dat ervaar je alleen tussen en in de grote steden Colombo en Kandy, dat valt verder in Sri Lanka reuze mee. Geniet heerlijk van de Rice and curry's en de vriendelijke mensen. Ben nu al benieuwd naar je volgend verslag. X

Leonie

Geweldig Greetje! Maak er een mooie tijd van!

Wouter

Wat een avontuur Greet! Ben trots op je! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active